Soalan Lazim

  1. Pengenalan kepada NJOI dan Prabayar NJOI

    1. Apakah itu NJOI?

      Dilancarkan pada bulan Disember 2011 lalu, NJOI merupakan perkhidmatan TV satelit percuma yang pertama di Malaysia. Para pelanggan NJOI akan mempunyai akses kepada 48 saluran TV dan radio, yang terdiri daripada rancangan pembelajaran, maklumat dan hiburan untuk satu pembayaran, tanpa langganan bulanan.

      Kotak DMT yang diubahsuai

      Pakej NJOI boleh dibeli pada harga RM285 (termasuk GST) daripada pengedar-pengedar sah perkhidmatan NJOI. (Tidak termasuk caj pemasangan RM100)

      Pelanggan akan disediakan peralatan berikut:

      1. 1 Kotak DMT yang diubahsuai
      2. 1 Unit Kawalan Jauh
      3. 1 Piring Satelit Luar yang diubahsuai
      4. 1 Kad Pintar
      5. Saluran terpilih Prabayar Njoi bernilai RM95**

      ** Dapatkan saluran terpilih Prabayar Njoi bernilai RM95. Saluran berikut akan di siarkan selama 30 hari:
              A. Pek Mustika (Astro Warna, Astro Citra & Astro Bella )
              ATAU
              B. Pek Ying Shi (Celestial Movies, TVB Xing He & Astro Shuang Xung)
              DAN
              - Pek Sukan 1 (Astro Arena & Astro Supersport 4)
              - Pek Sukan 2 (Astro Arena & Astro Supersport 2)

      ** Saluran berikut akan di siarkan selama 7 hari:
              * National Geography Wild
              * Animal Planet


      Kotak DMT baru

      Pakej NJOI boleh dibeli pada harga RM350 (termasuk GST) daripada pengedar-pengedar sah perkhidmatan NJOI. (Tidak termasuk caj pemasangan RM100)

      Pelanggan akan disediakan peralatan berikut:

      1. 1 Kotak DMT baru
      2. Unit Kawalan Jauh
      3. Piring Satelit Luar yang diubahsuai
      4. 1 Kad Pintar

      Saluran terpilih Prabayar Njoi bernilai RM95**

      ** Dapatkan saluran terpilih Prabayar Njoi bernilai RM95. Saluran berikut akan di siarkan selama 30 hari:
              A. Pek Mustika (Astro Warna, Astro Citra & Astro Bella )
              ATAU
              B. Pek Ying Shi (Celestial Movies, TVB Xing He & Astro Shuang Xung)
      DAN
              - Pek Sukan 1 (Astro Arena & Astro Supersport 4)
              - Pek Sukan 2 (Astro Arena & Astro Supersport 2)

      ** Saluran berikut akan di siarkan selama 7 hari:
              * National Geography Wild
              * Animal Planet

    2. Apakah itu Prabayar NJOI?

      Prabayar NJOI merupakan perkhidmatan televisyen satelit prabayar pertama di Malaysia. Pelanggan Prabayar NJOI dapat membeli akses kepada rancangan-rancangan tambahan mengikut kehendak dan kemampuan mereka. Perkhidmatan bayar dan tonton ini boleh dinikmati oleh semua pelanggan NJOI.

    3. Berapa banyakkah saluran yang boleh didapati dengan NJOI (tidak termasuk saluran Prabayar NJOI)?

      Para pelanggan NJOI mempunyai akses kepada 28 saluran TV dan 20 saluran radio yang terdiri daripada rancangan pembelajaran, maklumat dan hiburan untuk satu pembayaran, tanpa langganan bulanan. Saluran-saluran adalah seperti berikut:

      iNjoi CH 100 TV1 CH 101
      TV2 CH 102 TV3 CH 103
      Astro Prima CH 105 Astro Oasis CH 106
      NTV7 CH 107 TV AlHijrah CH 114
      Astro GO SHOP CH 118 TV9 CH 119
      Astro Maya HD CH 135 TVi CH 180
      Astro Vanaavil CH 201 Makkal TV CH 203
      Astro Xi Yue HD CH 300 Astro AEC CH 301
      iView CH 302 Jia Yu CH 304
      Astro GO SHOP CH 318 Celestial Classics Movies CH 321
      Astro Xiao Tai Yang CH 325 CCTV4 CH 334
      Astro Awani CH 501 Bernama TV CH 502
      Astro Tutor TV CH 601 Astro Tutor TV PMR CH 602
      Astro Tutor TV SPM CH 603 8TV CH 708
    4. Kenapa sekarang saya dikenakan GST untuk set NJOI (dekoder + saluran prabayar tertentu) apabila sebelum ini tidak ada cukai perkhidmatan atau cukai kerajaan yang dikenakan untuk membeli set NJOI?

      Dengan pelaksanaan GST dari 1 April 2015, pelanggan yang membeli set NJOI (decoder + saluran prabayar tertentu) akan dikenakan 6% GST, kerana GST kini dikenakan untuk semua barangan dan perkhidmatan. Ini adalah seperti pelaksanaan di seluruh negara oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia.

    5. Adakah akan terdapat perubahan harga lagi selepas GST dilaksanakan?

      Buat masa ini, tidak ada perubahan harga lagi. Apabila pelaksanaan GST dari 1 Apr 2015, harga set NJOI adalah seperti yang disyorkan tertakluk kepada 6% GST.

    6. Jika saya ingin menukar dekoder saya ke decoder HD, adakah terdapat caj tambahan?

      Anda perlu membeli decoder baru dari harga RM285 (termasuk GST) dengan caj pemasangan biasa sebanyak RM100.

    7. Bagaimanakah untuk saya mengenalpasti dekoder saya sekarang adalah dekoder HD?

      Semua dekoder B.yond adalah decoder HD. Sila semak nombor siri decoder anda untuk menentukan sama ada dekoder anda adalah decoder HD yang aktif. Nombor siri di jadual bawah adalah decoder HD yang aktif. Sila pastikan bahawa dekoder HD anda disambungkan kepada kabel HDMI untuk menerima saluran dalam kualiti HD.

      • PCVNXXXXXXXXXX
      • KXXXXXXXXXXXXX
      • 95888TAXXXXXXX
      • 95888TBXXXXXXX
      • 95888TCXXXXXXX
      • PCWNXXXXXXXXXX
      • PRWNXXXXXXXXX
      • PDWNXXXXXXXXXX
      • NJOICAXXXXXXXXXX
      • HDZPCAXXXXXXXXXX
      • DMTVBBXXXXXXXXXX
      • PHMWMXXXXXXXXXX
      • THDZAAXXXXXXXXXX

      STB Serial Number

    8. Adakah waranti untuk dekoder? Jika ada, berapa lama waranti tersebut?

      Dekoder anda akan mempunyai waranti selama 12 bulan dari masa dekoder diaktifkan.
      **Nota:
        • Alat kawalan jauh dianggap barang pengguna dan tiada waranti untuknya.

  2. Prabayar NJOI

    1. Apakah saluran yang terdapat di Prabayar NJOI sekarang?

      NJOI Prabayar memberi pelanggan NJOI lebih fleksibiliti untuk memilih saluran pilihan mereka. Sebanyak 30 saluran kini boleh didapati. Jadual di bawah menunjukkan harga dan tempoh sah saluran NJOI Prabayar daripada Mei 2017

      Jadual 2.a

      Saluran Harga (RM) Tempoh Sah
      Astro SuperSport (810) RM5.30 3 hari
      Astro SuperSport 2 (811) RM5.30 3 hari
      Astro SuperSport 3 (816) RM9.95 3 hari
      Astro SuperSport 4 (817) RM5.30 3 hari
      Astro Box Office Movies Tayangan Hebat CH130 10.60 30 hari
      TARA HD (CH108) 7.00  3 hari
      10.00  7 hari
      25.00  30 hari
      BOO (CH404) 5.30 3 hari
      16.90 30 hari
      BollyOne HD (CH 251) 10.60 30 hari
      ASTRO Quan Jia HD (CH 308) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Bella (133) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Citra (131) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Warna (132) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Ria (104) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Mustika Pack
      (Astro Citra, Astro Warna & Astro Bella)
      21.20 15 hari
      Aneka Pack
      (Astro Citra, Astro Warna, Astro Bella, Nat Geo Wild & Animal Planet)
      31.80 30 hari
      Indo Pek
      (Bintang-141 & Pelangi-142)
      21.20 15 hari
      TVB Xing He (314) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Shuang Xing (324) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Celestial Movies (322) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Hua Hee Dai (333) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Wah Lai Toi (311) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Ying Shi Pack
      (TVB Xing He, Celestial Movies & Astro Shuang Xing)
      21.20 15 hari
      综合影视配套   (Variety Pack) 31.80 30 hari
      (TVB Xing He, Celestial Movies, Astro Hua Hee Dai, KBS World & Nat Geo Wild)
      Astro SuperSport (810)  8.48  3 hari
      10.60  7 hari 
      21.20  30 hari 
      Sports Pack 1
      (Astro Arena-801 & Astro Supersport 4-817)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Sports Pack 2
      (Astro Arena-801 & Astro Supersport 2-811)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      WWE Network (820) 15.90 7 hari
      26.50 30 hari
      eGG Network (808)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Best (481) 10.60/movie 2 hari
      Astro First (480) 15.90/movie 2 hari
      Astro Box Office Movies Thangathirai  (951) 10.60 30 hari
      KBS World (391) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Ceria (611) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      National Geography Wild (550) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Animal Planet (556) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      TVIQ (610)  5.30  3 hari
      7.42  7 hari
      21.20  30 hari

      *Harga termasuk GST

    2. Adakah terdapat mana-mana saluran atau pek saluran yang menawarkan liputan sukan kepada pelanggan Prabayar NJOI?

      Ya, kami kini mempunyai saluran Astro SuperSport dan 2 Pek Sukan yang terdiri daripada saluran Astro Arena dan saluran Astro Supersport 4 ATAU Astro Arena dan Astro Supersport 2. Saluran-saluran tersebut menyiarkan acara sukan tempatan dan antarabangsa. Sila rujuk jadual 2.1 untuk lebih informasi tentang harga dan tempoh saluran atau kunjungi www.njoi.com.my

    3. Adakah terdapat mana-mana saluran atau pek saluran yang menawarkan kandungan Korea kepada pelanggan Prabayar NJOI?

      KBS World saluran hiburan Korean 24 jam boleh dibeli sebagai saluran individu di Prabayar Njoi. Anda boleh membeli pek ini melalui Portal Perkhidmatan Njoi kami di saluran 200. Sila rujuk jadual 2.1 untuk maklumat lanjut.

    4. Adakah terdapat tempoh sah dilanjutkan untuk saluran NJOI Prepaid?

      Sejajar dengan hasrat kami untuk menyediakan perkhidmatan prabayar yang mudah dan fleksibel bagi pelanggan-pelanggan, kami menawarkan tempoh sah lanjutan untuk saluran NJOI Prabayar pilihan. Pelanggan akan mempunyai fleksibiliti untuk memilih antara tawaran tempoh sah yang tersedia ada. Pelanngan boleh membeli dari hanya RM5.30 hingga RM21.20 untuk tempoh 3 hari hingga 30 hari (termasuk GST) mengikut kehendak pelanggan. Sila layari www.njoi.com.my atau semak Servis Portal Njoi di saluran 200 untuk maklumat lanjut. SIla rujuk jadual di atas

    5. Adakah tempoh sah dahulu untuk saluran Prabayar NJOI masih boleh di beli?

      Ya, tempoh sah dahulu untuk Prabayar NJOI masih boleh di beli dari hanya RM5.30 untuk 3 hari (termasuk GST). Sila rujuk jadual di atas

    6. Adakah mana-mana saluran Prabayar NJOI lain (eg. Filem) akan disediakan untuk tempoh sah 30 hari?

      Kami akan mengkaji kemungkinan saluran Prabayar Njoi yang lain tersedia dengan tempoh sah 30 hari. Jika terdapat sebarang perubahan, kami akan membuat pengumuman yang sewajarnya kepada pelanggan kami.

    7. Kenapa saya dikenakan GST untuk pembelian saluran apabila baucar prabayar menyatakan bahawa cukai perkhidmatan kerajaan telah pun mengambil kira harga voucher?

      Tiada cukai kerajaan yang dikenakan apabila anda membeli baucar prabayar NJOI. Pelanggan akan mendapat nilai RM10 dalam e-wallet NJOI mereka apabila menambah nilai RM10. Sebagai contoh, jika pelanggan menambah nilai RM10 ke dalam e-wallet NJOI, dia akan mendapat RM10 untuk membeli saluran yang dikehendaki.

      Dengan pelaksanaan GST dari 1 April 2015, pelanggan yang membeli saluran Prabayar NJOI akan dikenakan 6% GST apabila mereka membeli saluran. Jumlah GST, bersama dengan nilai saluran akan ditolak apabila saluran dibeli.

      Sila rujuk saluran 200 untuk harga baru saluran Prabayar NJOI yang termasuk 6% GST.

    8. Jika saya ingin menukar dekoder saya ke decoder HD, adakah terdapat caj tambahan?

      Anda perlu membeli decoder baru dari harga RM285 (termasuk GST) dengan caj pemasangan biasa sebanyak RM100.

    9. Bagaimanakah untuk saya mengenalpasti dekoder saya sekarang adalah dekoder HD?

      Semua dekoder B.yond adalah decoder HD. Sila semak nombor siri decoder anda untuk menentukan sama ada dekoder anda adalah decoder HD yang aktif. Nombor siri di jadual bawah adalah decoder HD yang aktif. Sila pastikan bahawa dekoder HD anda disambungkan kepada kabel HDMI untuk menerima saluran dalam kualiti HD.

      • PCVNXXXXXXXXXX
      • KXXXXXXXXXXXXX
      • 95888TAXXXXXXX
      • 95888TBXXXXXXX
      • 95888TCXXXXXXX
      • PCWNXXXXXXXXXX
      • PRWNXXXXXXXXX
      • PDWNXXXXXXXXXX
      • NJOICAXXXXXXXXXX
      • HDZPCAXXXXXXXXXX
      • DMTVBBXXXXXXXXXX
      • PHMWMXXXXXXXXXX
      • THDZAAXXXXXXXXXX

      STB Serial Number

  3. eGG Network Channel

    1. Apakah yang boleh saya tonton di eGG Network?

      Anda boleh menikmati pertandingan e-Sports secara langsung seperti League of Legends, Dota 2, Counter Strike: Global Offensive, Hearthstone, Heroes of the storm, StarCraft II dan banyak lagi. Selain daripada acara langsung, eGG Network akan membawa program-program hiburan permainan yang menampilkan pubstomps, permainan walkthrough, panduan pakar, dokumentari, permainan lawatan rumah, sorotan mingguan dan banyak lagi.

    2. Bilakah eGG Network boleh didapati?

      eGG Network boleh didapati melalui Prabayar Njoi di saluran 808 bermula 4 Julai 2016.

    3. Bagaimana saya boleh membeli eGG Network pada Njoi?

      Anda boleh membeli eGG Network melalui Prabayar Njoi dari Portal Servis Perkhidmatan di saluran 200.

    4. Berapakah harga untuk mendapatkan eGG Network di Prabayar NJOI?

      eGG Network boleh dibeli oleh semua pelanggan Njoi dengan harga RM5-3 hari, RM7-7 hari dan RM20- 30 hari. Harga yang dinyatakan tidak termasuk GST.

    5. Mengapa Njoi menawarkan saluran e-Sports di Prabayar Njoi?

      Prabayar Njoi menawarkan saluran e-Sports kerana populariti yang semakin meningkat untuk e-Sukan di Malaysia. Terdapat lebih 9 juta pemain di Malaysia dan dijangka 218 juta penonton di seluruh dunia. Kami percaya kandungan tersebut akan diterima dengan baik dengan penonton kami.

  4. Kaedah-Kaedah Prabayar NJOI

    1. Kepada siapakah Prabayar NJOI disediakan?

      NJOI Prabayar adalah servis bayar dan tonton yang disediakan kepada semua pelanggan NJOI yang mempunyai memiliki dekoder (RDMT atau DMT), piring satelit luar, kad pintar dan alat kawalan jauh.

    2. Dimanakah saya boleh beli baucer Prabayar NJOI?

      Anda boleh membeli baucar prabayar NJOI daripada mana-mana pengedar sah perkhidmatan NJOI, atau daripada mana-mana outlet Astro (Pusat Perkhidmatan Pelanggan) di seluruh negara. Layari www.njoi.com.my untuk senarai lengkap.

    3. Bagaimana boleh saya mengaktifkan baucar NJOI Prabayar / token kewangan saya dan apakah langkah-langkah yang diperlukan?

      Langkah-langkah mudah untuk anda menikmatinya

      Tambah Nilai/ Keadah Pengkatifan
      step1 Gores panel kelabu di hadapan kad anda untuk mendapatkan nombor pin 16 digit anda.
      step2 Taip: 111 No IC Nombor PIN 16 Digit dan SMS ke 33310.

      (RM0.00) Tiada caj tambahan kecuali caj telco biasa yang akan dikenakan.

      Jika anda mempunyai lebih daripada satu akaun NJOI, sila gunakan nombor Kad Pintar anda dan BUKAN No Kad Pengenalan Pemegang Akaun NJOI apabila anda SMS kod pengaktifan / kod tambah nilai anda

      Kaedah Pembelian Saluran

      Jika anda mempunyai lebih daripada satu akaun NJOI, sila gunakan nombor Kad Pintar anda dan BUKAN No Kad Pengenalan Pemegang Akaun NJOI apabila anda SMS kod pengaktifan / kod tambah nilai anda

      step3 Layari Servis Portal Njoi di saluran 200 untuk membeli saluran anda.
      Langkah-langkah Menyemak Baki

      Taip: 000 No Kad Pengenalan Pemegang Akaun NJOI dan SMS ke 33310.

      <!--

      Jika anda mempunyai lebih daripada satu akaun NJOI, sila gunakan nombor Kad Pintar anda dan BUKAN No Kad Pengenalan Pemegang Akaun NJOI apabila anda SMS kod pengaktifan / kod tambah nilai anda

      -->
      Perhatian:

      1. Jika anda mempunyai lebih daripada SATU akaun, sila gunakan nombor Smartcard dan BUKAN nombor IC anda.

      2. (RM0.00) Tiada caj tambahan kecuali caj telco biasa yang akan dikenakan.

      3. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi 03 9543 8100 (8pg – 12pg).

    4. Saya telah membeli saluran prabayar, berapa lamakah tempoh tontonan?

      Sebaik sahaja anda telah membeli saluran prabayar, anda akan mempunyai akses kepada saluran tersebut untuk tempoh yang telah ditetapkn. Sila rujuk jadual di bawah untuk tempoh saluran tontonan:

      Channel Price (RM) Duration
      Astro SuperSport (810) RM5.30 3 hari
      Astro SuperSport 2 (811) RM5.30 3 hari
      Astro SuperSport 3 (816) RM9.95 3 hari
      Astro SuperSport 4 (817) RM5.30 3 hari
      Astro Box Office Movies Tayangan Hebat CH130 10.60 30 hari
      TARA HD (CH108) 7.00  3 hari
      10.00  7 hari
      25.00  30 hari
      BOO (CH404) 5.30 3 hari
      16.90 30 hari
      BollyOne HD (CH251) 10.60  30 hari
      Astro Quan Jia HD (CH308) 5.30  3 hari
      7.42  7 hari
      21.20  30 hari
      Astro Bella (133) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Citra (131) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Warna (132) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Ria (104) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Mustika Pack
      (Astro Citra, Astro Warna & Astro Bella)
      21.20 15 hari
      Aneka Pack
      (Astro Citra, Astro Warna, Astro Bella, Nat Geo Wild & Animal Planet)
      31.80 30 hari
      Indo Pek
      (Bintang-141 & Pelangi-142)
      21.20 15 hari
      TVB Xing He (314) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Shuang Xing (324) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Celestial Movies (322) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Hua Hee Dai (333) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Wah Lai Toi (311) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Ying Shi Pack
      (TVB Xing He, Celestial Movies & Astro Shuang Xing)
      21.20 15 hari
      综合影视配套   (Variety Pack) 31.80 30 hari
      (TVB Xing He, Celestial Movies, Astro Hua Hee Dai, KBS World & Nat Geo Wild)
      Sports Pack 1
      (Astro Arena-801 & Astro Supersport 4-817)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Sports Pack 2
      (Astro Arena-801 & Astro Supersport 2-811)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      WWE Network (820) 15.90 7 hari
      26.50 30 hari
      eGG Network (808)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Best (481) 10.60/movie 2 hari
      Astro First (480) 15.90/movie 2 hari
      Astro Box Office Movies Thangathirai  (951) 10.60 30 hari
      KBS World (391) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Ceria (611) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      National Geography Wild (550) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Animal Planet (556) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari

      *Harga termasuk GST

    5. Adakah kredit prabayar NJOI saya mempunyai tarikh tamat tempoh?

      Mulai 7 Disember, 2015, kredit prabayar NJOI akan mempunyai tarikh tamat tempoh iaitu 60 hari dari tarikh tambah nilai.Baki kredit yang masih ada sebelum 7 Disember 2015 akan hanya boleh digunakan sehingga 5 Januari 2016.

    6. Adakah tarikh tamat tempoh melibatkan tempoh tontonan saluran yang saya langgani?

      Tidak. Tempoh tontonan saluran prabayar yang saya langgani tidak terlibat dengan tarikh tamat tempoh kredit tambah nilai.

    7. Apakah yang akan terjadi sekiranya kredit saya berakhir pada tarikh tamat tempoh?

      Apabila sudah sampai tarikh tamat tempoh, kredit anda sudah tidak boleh digunakan lagi. Sebarang tambah nilai yang dilakukan selepas tarikh tamat tempoh akan dikemaskinikan sewajarnya.Untuk pengetahuan anda, kredit anda boleh digunakan selama 60 hari dari tarikh tambah nilai.

    8. Adakah kredit saya terjejas sekiranya saya melakukan tambah nilai sebelum tarikh tamat tempoh?

      Melakukan tambah nilai sebelum tarikh tamat tempoh kredit anda akan memperbaharui semula tarikh tamat tempoh amaun kredit pada keseluruhannya dalam akaun prabayar anda. Ia akan mengatasi tarikh tamat tempoh sebelumnya dan memberikan tambahan 60 hari lagi dari tarikh tambah nilai kredit.

    9. Bagaimana untuk mengetahui baki kredit saya dan tarikh tamat tempohnya?

      Semua baucar prabayar dan Saluran 200 NJOI memaparkan panduan terperinci tentang cara menyemak baki dan tarikh tamat tempoh.

      Langkah-langkah Menyemak Baki

      Taip: 000 No.Kad Pengenalan Pemegang Akaun NJOI dan SMS ke 33310.

      Perhatian:

      1. Jika anda mempunyai lebih daripada SATU akaun, sila gunakan nombor Smartcard dan BUKAN nombor IC anda.

      2. (RM0.00) Tiada caj tambahan kecuali caj telco biasa yang akan dikenakan.

      3. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi 03 9543 8100 (8pg – 12pg).

       

    10. Jika saya masih mempunyai kredit dalam akaun Prabayar NJOI saya, bolehkah saya mengaktifkan satu lagi baucar Prabayar NJOI?

      Ya, anda boleh berbuat demikian. Kredit akan ditambah berserta baki yang sedia ada di dalam akaun prabayar anda.

    11. Jika saya masih boleh menonton saluran prabayar tertentu, bolehkah saya membuat pembelian samada untuk saluran yang sama atau saluran yang berbeza?

      Ya, anda boleh berbuat demikian. Sekiranya anda membeli saluran yang sama, tempoh tontonan baru anda akan bermula hanya apabila tempoh tontonan yang sebelumnya tamat. Dalam erti kata lain, anda tidak akan kehilangan sebarang tempoh tontonan. Sekiranya anda membeli saluran yang berbeza, kedua-dua saluran akan dapat dilihat pada masa yang sama.

    12. Mengapa ia mengambil masa yang lama bagi saya untuk mengaktifkan baucar Prabayar NJOI selepas lewat malam?

      Dimaklumkan bahawa terdapat penyelenggaraan sistem selama satu jam pada pukul 12:45 pagi - 1:45 pagi setiap hari. Permintaan anda akan diproses dengan serta-merta selepas penyelenggaraan sistem selesai. Kami memohon maaf di atas segala kesulitan yang berlaku.

    13. Adakah terdapat denominasi lain untuk baucar Prabayar NJOI selain RM20?

      Dengan sukacitanya kami ingin memaklumkan bahawa baucar Prabayar Njoi kini boleh di dapati dengan harga RM10, RM20 dan RM30. Anda boleh membeli baucar Prabayar ini dan tambah nilai ke dalam akaun peribadi anda untuk membeli saluran kegemaran anda. Kami akan membuat pengumuman yang sewajarnya sekiranya denominasi lain untuk baucar Prabayar NJOI diperkenalkan.

    14. Saya baru sahaja memasang Njoi- mengapa kah saya tidak boleh menonton saluran Njoi Prepaid (bernilai RM95) seperti yang dinyatakan dalam pakej Njoi?

      Dalam usaha untuk mencapai kecekapan, kami telah memutuskan untuk mengaktifkan saluran prabayar terpilih pagi pihak anda. Anda akan meneriam saluran selama 30 hari dari saluran berikutnya atau; Astro Bella, Astro Citra, Astro Ria ATAU TVB Xing He, Astro Shuang Xing dan Celestial Movies DAN Astro Arena + Astro Super sukan 4 DAN Astro Arena + Astro Super sukan 2. Anda juga akan mendapat saluran selama 7 hari untuk National Geography Wild DAN Animal Planet. Jika anda masih tidak dapat melihat saluran prabayar selepas 7 hari bekerja pengaktifan akaun, sila hubungi kami di 03-9543 8100 (08:00 - 12 tengah malam).

    15. Bagaimana saya boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai program-program hangat Prabayar NJOI dan promosi yang akan datang?

      Kami ingin mengumumkan bahawa anda boleh pergi ke Portal Perkhidmatan NJOI di Saluran 200 untuk mendapatkan sorotan kandungan bulanan dan promosi terkini.

    16. Selain daripada membeli menggunakan kod saluran, adakah cara-cara lain yang boleh di gunakan untuk membeli saluran?

      Ya, anda boleh membeli saluran anda dari Portal Perkhidmatan NJOI di Saluran 200 dengan kod dinamik 16 digit bermula dari 27 Disember 2013. Anda hanya perlu pergi ke menu dan memilih 'Cara Membuat Pesanan. Anda masih perlu SMS untuk mengesahkan pembelian anda seperti sekarang dan caj telco dikenakan untuk setiap SMS.

    17. Di mana lagi saya boleh mendapatkan maklumat lanjut untuk membeli baucer Prabayar NJOI?

      Anda boleh pergi ke Portal Perkhidmatan NJOI di Saluran 200 untuk menyemak senarai peniaga yang berdekatan dengan anda untuk membeli NJOI baucar prabayar. Sila layari laman web kami www.njoi.com.my untuk senarai lengkap & maklumat lanjut.

    18. Saya tidak tahu perbezaan saluran-saluran Prabayar NJOI yang di tawarkan. Bagaimana saya boleh mengetahui lebih lanjut tentang saluran-saluran yang disediakan menawarkan?

      Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai saluran Prabayar NJOI dari Portal Perkhidmatan NJOI di Saluran 200 dan juga laman webwww.njoi.com.my

  5. Isu-isu Teknikal Berkaitan Prabayar NJOI

    1. Apakah nombor untuk di hubungi nagi pelanggan NJOI?

      Untuk sebarang pertanyaan yang berkaitan dengan NJOI, sila hubungi kami di 03-9543 8100 (8:00 pagi – 12:00 tengah malam).

    2. Selepas mengaktifkan baucar prabayar saya / menokok tambah akaun Prabayar NJOI, saya mengalami masalah teknikal berhubung dekoder NJOI saya. Apakah yang perlu saya lakukan? Adakah pihak anda akan memanjangkan tempoh tontonan saya?

      Sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan kami di 03-9543 8100 (8:00 pagi – 12:00 tengah malam) dan kami akan melakukan yang terbaik untuk mengenal pasti dan menyelesaikan masalah tersebut.

    3. Apakah yang akan berlaku jika saya kehilangan baucar Prabayar NJOI atau sekiranya baucar saya dicuri? Adakah saya boleh mendapatkan ganti rugi?

      Dukacita dimaklumkan bahawa kami tidak dapat memberikan apa-apa gantian untuk sebarang kehilangan atau kecurian baucar NJOI Prabayar. Pelanggan NJOI bertanggungjawab bagi penyimpanan semua baucar Prabayar NJOI yang dibeli. Anda boleh membeli baucar prabayar yang baru daripada mana-mana pengedar sah perkhidmatan NJOI atau daripada mana-mana cawangan pelanggan Astro di seluruh negara. Untuk senarai yang lengkap, sila layari www.njoi.com.my

    4. Saya tidak dapat mengaktifkan baucar Prabayar NJOI . Apakah yang perlu saya lakukan?

      Sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan kami di 03-9543 8100 (8:00 pagi - 12:00 tengah malam) dan kami akan melakukan yang terbaik untuk mengenal pasti dan menyelesaikan masalah yang diutarakan. Sekiranaya baucar Prabayar NJOI anda didapati rosak, kami akan menggantikannya secara percuma.

  6. Pembelian Perkhidmatan NJOI

    1. Saya berminat untuk membeli NJOI. Bagaimana untuk dapatkannya?

      Anda boleh melawat mana-mana pusat perkhidmatan langganan Astro atau NJOI di seluruh negara. Selain itu, anda boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami di 03-9543 8100 (8:00 pagi – 12:00 tengah malam) atau layari www.njoi.com.my

    2. Berapakah kos untuk pembelian perkhidmatan NJOI ini?

      Sila rujuk soalan 1.1 berkenaan kos pembelian NJOI.

    3. Adakah saluran lain akan ditambah kepada perkhidmatan NJOI (contohnya NTV7, 8TV dan lain-lain) pada masa hadapan? Jika YA, bila?

      Sukacita dimaklumkan bahawa NJOI kini mempunyai semua saluran Media Prima (TV3, TV9, 8TV dan NTV7). Kami akan terus berusaha untuk memberikan anda lebih banyak saluran percuma dan premium yang baru pada masa hadapan.

  7. Astro GO untuk pelanggan NJOI

    MAKLUMAT AM

    Pelanggan-pelanggan NJOI akan mendapat akses ke Astro GO dan menikmati 6 saluran tambahan secara percuma melalui Astro GO dengan hanya menghubungkan akaun / smartcard NJOI mereka dengan Astro ID mereka. Jumlah saluran yang dapat dinikmati oleh setiap pelanggan NJOI adalah 11 – iaitu 5 saluran percuma yang sedia ada serta 6 saluran tambahan berikut:

    1 Awani Percuma untuk semua
    2 Arena Percuma untuk semua
    3 Go Shop Percuma untuk semua
    4 Go Shop 2 Percuma untuk semua
    5 eGG Network Percuma untuk semua
    6 Prima Percuma untuk pelanggan yang menghubungkan NJOI & Astro
    7 Oasis Percuma untuk pelanggan yang menghubungkan NJOI & Astro
    8 AEC Percuma untuk pelanggan yang menghubungkan NJOI & Astro
    9 XTY Percuma untuk pelanggan yang menghubungkan NJOI & Astro
    10 Xi Yue HD
    Percuma untuk pelanggan yang menghubungkan NJOI & Astro
    11 Vaanavil Percuma untuk pelanggan yang menghubungkan NJOI & Astro
    1. Sebagai pelanggan NJOI, apa yang saya dapat?

      Sebagai pelanggan NJOI, anda sekarang boleh menonton 10 saluran secara PERCUMA melalui Astro GO. Saluran yang dimaksudkan adalah Awani, Arena, Go Shop, Go Shop 2, eGG Network. Prima, Oasis, AEC, XTY, dan Vaanavil. Anda hanya perlu layari www.astroonthego.com untuk mendapatkan Astro ID anda, kemudian ikut arahan yang tertera untuk menghubungkan akaun NJOI atau smartcard anda dengan Astro ID tersebut.

    2. Apakah 11 saluran tersebut?

      11 saluran tersebut adalah Awani, Arena, Go Shop, Go Shop 2, eGG Network, Prima, Oasis, AEC, XTY, Xi Yue HD dan Vaanavil.

    3. Apa yang perlu saya lakukan?

      Anda hanya perlu layari www.astroonthego.com untuk mendapatkan Astro ID anda, kemudian ikut arahan yang tertera untuk menghubungkan akaun NJOI atau smartcard anda dengan Astro ID tersebut.

    4. Kenapa saya hanya dapat 11 saluran dan bukan kesemua 28 saluran percuma yang saya dapat melalui dekoder NJOI saya?

      Saluran dan kandungan yang disediakan di Astro GO adalah tertakluk kepada hak penyiaran bagi setiap pembekal kandungan. Kami sedang berusaha untuk mendapatkan lebih banyak lagi saluran dan kandungan untuk disiarkan di Astro GO.

    5. Bolehkah saya gunakan kredit prabayar NJOI saya untuk membeli kandungan Astro GO?

      Tidak – buat masa ini kredit prabayar NJOI tidak boleh digunakan untuk membeli kandungan Astro GO.

    6. Sekiranya saya membeli saluran Prabayar NJOI melalui set top box NJOI saya, adakah saluran itu akan termasuk juga dalam langganan Astro GO?

      Tidak – buat masa ini pembelian saluran Prabayar NJOI melalui set top box NJOI tidak termasuk dalam Astro GO.

    7. Bolehkan saya beli lebih banyak lagi saluran dan kandungan di Astro GO?

      Ya – anda boleh memilih untuk membeli salah satu daripada pakej langganan berikut untuk mendapatkan lebih banyak lagi saluran dan kandungan di Astro GO:

      a. Langganan On the Go Pack untuk koleksi saluran Astro TV kegemaran anda;
      b. Langganan saluran pilihan / a la carte sekiranya anda ingin menonton hanya satu saluran pilihan;
      c. Lain-lain langganan dan rancangan berbayar bagi setiap tontonan (pay-per-view) untuk menonton rancangan TV kegemaran anda, siaran langsung acara sukan dan hiburan, atau filem.

      Anda boleh membuat pembayaran menggunakan kad kredit pilihan anda melalui Astro Payment Gateway (hanya perlu ikut arahan yang tertera). Harap maklum bahawa kredit Prabayar NJOI belum lagi dapat digunakan sebagai kaedah pembayaran di Asto Go, dan buat masa ini kandungan yang telah dibeli di Astro GO tidak akan dimasukkan dalam dekoder NJOI.

    8. Saya baru sahaja menaiktaraf akaun NJOI saya ke akaun langganan Astro TV berbayar / Saya baru sahaja menukarkan akaun langganan Astro TV berbayar saya ke akaun NJOI. Apa yang perlu saya lakukan?

      Sekiranya anda telah menghubungkan akaun langganan NJOI / Astro TV berbayar anda dengan Astro ID yang telah anda gunakan untuk mengakses Astro GO, sila hubungi kami di 03 9543 3838 untuk mengubah akaun anda. Kemudian, sila ikut beberapa arahan mudah untuk menghubungkan Astro ID anda dengan langganan NJOI / Astro TV berbayar anda yang baru untuk terus mengakses Astro GO.

    9. Panduan selangkah demi selangkah

      Sila rujuk panduan selangkah demi selangkah berikut untuk menghubungkan akaun NJOI / smartcard anda:

      • Mulakan Astro GO
      • Akses masuk dengan Astro ID anda
      • Pilih “Account” di ikon bahagian atas kanan.
      • Pilih “Subscription”
      • Pilih “Link to a Set Top Box now!”
      • Pilih “NJOI Set Top Box”
      • Masukkan nombor akaun NJOI / smartcard anda dan pilih jenis ID kemudian masukkan nombor ID anda yang anda telah gunakan untuk melanggan akaun NJOI, kemudian tekan “Confirm” untuk menghubungkan smartcard.
      • Tunggu seketika kemudian segarkan semula (refresh) skrin langganan tersebut.
      • Step-by-step guide

         

  8. Kelayakan Pelanggan Astro

    1. Jika saya seorang pelanggan Astro, adakah saya boleh dapati servis Prabayar NJOI di dekoder Astro saya?

      Dukacita dimaklumkan bahawa Prabayar NJOI hanya boleh dimiliki oleh pelanggan NJOI sahaja.

    2. Mengapa NJOI Prabayar hanya disediakan kepada pelanggan NJOI dan tidak kepada pelanggan Astro juga?

      Kami memahami keperluan untuk menawarkan pelbagai perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pelanggan-pelanggan kami. Dengan adanya NJOI dan Prabayar NJOI, pelanggan boleh menikmati perkhidmatan TV satelit percuma serta perkhidmatan bayar dan tonton tanpa sebarang yuran berulang atau obligasi kontrak. Sebaliknya, pelanggan Astro boleh menikmati perkhidmatan premium terkini termasulah PVR, HD, 3D, dan Astro On-the-Go.

  9. Pakej Komuniti NJOI

    1. Apakah Pakej Komuniti NJOI?

      Sebagai sebahagian daripada inisiatif CSR Astro, kami menyediakan pakej NJOI percuma yang berupa satu (1) set dekoder dan pemasangan biasa. Untuk pengetahuan anda, Pakej Komuniti NJOI tidak mengenakan bayaran langganan bulanan.

    2. Siapakah yang layak mendapatkan Pakej Komuniti NJOI dan apakah kriteria yang ditetapkan untuk penerima?

      Semua pusat orang kurang bernasib baik yang berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat dan lima (5) kategori orang kurang bernasib baik yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) layak mendapatkan Pakej Komuniti NJOI.

      Nota:
      Lima (5) kategori orang kurang bernasib baik yang berdaftar dengan ROS ialah:
      • Kanak-kanak
      • Orang Tua
      • Cacat
      • Ibu Tunggal
      • Pusat Penjagaan

      Pusat orang kurang bernasib baik mesti menghantar Sijil Pendaftaran sama ada yang diperolehi daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat atau Pendaftar Pertubuhan (ROS) bersama-sama surat permohonan melalui faksimili ke nombor 03-9543 6363. (Untuk Perhatian : Pasukan Pakej Komuniti NJOI)

      Setelah menerima surat permohonan anda , Astro akan menghubungi Pusat Orang Kurang Bernasib Baik dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.

      Nota:
      • Akaun yang didaftarkan mesti atas nama Pusat Orang Kurang Bernasib Baik dan bukan individu.
      • Setiap Pusat Orang Kurang Bernasib Baik layak mendapatkan satu (1) Pakej Komuniti NJOI kecuali Pusat yang di bawah penjagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat yang mana mereka layak mendapatkan sehingga tiga (3) dekoder/kad pintar bagi setiap Pusat disebabkan kontrak antara Astro dan Kementerian Wanita, Keluarga dan Perkembangan Komuniti.
      • Cara mendaftar dengan JKM dan ROS:

      • Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)
      • Borang Pendaftaran Pusat Jagaan boleh didapati di semua Pusat Kebajikan Masyarakat Daerah (PKMD) seluruh negara. Sila rujuk lampiran yang diberi untuk senarai PKMD.
      • Pembayaran pendaftaran sebanyak RM50 boleh dilakukan dikaunter selepas penyerahan borang permohonan.
      • Permohonan yang lengkap akan diproses dalam tempoh satu (1) bulan.
      • Kelulusan akan diberitahu melalui panggilan telefon, emel atau pos.
      • Setelah diluluskan, Sijil Pendaftaran boleh diambil dari PKMD terdekat.

      • Pendaftar Pertubuhan (ROS)
      • Sila layari www.eroses.gov.my untuk mendaftar sebagai pengguna. Sila klik ‘Pendaftaran Pertubuhan Induk’.
      • Yuran pendaftaran sebanyak RM30 boleh dihantar melalui internet.
      • Borang Pendaftaran Pertubuhan Induk boleh didapati di semua Jabatan Perdaftaran Pertubuhan Negeri (JPPN). Sila rujuk lampiran JPPN.
      • Borang permohonan yang telah dilengkapkan akan diproses dalam tempoh 5 hari bekerja.
      • Kelulusan akan diberitahu melalui emel dan pos.
      • Sijil Pendaftaran boleh didapati melalui internet (muat turun sijil) atau pos.

    3. How many channels are offered for NJOI Community Package?

      Terdapat 28 saluran TV dab 20 saluran Radio** ( bermula Oct 2015). disediakan untuk anda. Sila rujuk Senarai Saluran terlampir.

      iNjoi CH 100 TV1 CH 101
      TV2 CH 102 TV3 CH 103
      Astro Prima CH 105 Astro Oasis CH 106
      NTV7 CH 107 TV AlHijrah CH 114
      Astro GO SHOP CH 118 TV9 CH 119
      Astro Maya HD CH 135 TVi CH 180
      Astro Vanaavil CH 201 Makkal TV CH 203
      Astro Xi Yue HD CH 300 Astro AEC CH 301
      iView CH 302 Jia Yu CH 304
      Astro GO SHOP CH 318 Celestial Classics Movies CH 321
      Astro Xiao Tai Yang CH 325 CCTV4 CH 334
      Astro Awani CH 501 Bernama TV CH 502
      Astro Tutor TV CH 601 Astro Tutor TV PMR CH 602
      Astro Tutor TV SPM CH 603 8TV CH 708
    4. Apakah yang disediakan untuk Pakej Komuniti NJOI?

      • Satu (1) unit dekoder NJOI
      • Satu (1) cakera satelit
      • Pemasangan standard
      • Satu (1) alat kawalan jauh
      • Satu (1) Kad Pintar
      • Anda boleh mengakses 28 saluran TV dan 20 saluran Radio**

    5. Berapa lama saya perlu menunggu untuk mendapatkan dekoder?

      Kami ingin menjelaskan di sini bahawa tempoh penghantaran dekoder bergantung pada lokasi tempat tinggal penerima. Pemasang akan menghubungi penerima untuk menetapkan tarikh dan masa pemasangan dekoder. Kebiasaannya, lebih kurang 14 hari bekerja.

    6. Siapakah yang akan melakukan pemasangan/pengaktifan Pakej Komuniti NJOI?

      Astro bertanggungjawab mengatur pemasangan dari awal hingga akhir bawah program CSR.

    7. Siapakah pemilik dekoder Pakej Komuniti NJOI?

      Pusat orang kurang bernasib baik merupakan pemilik sebenar dekoder manakala pemilik kad pintar ialah Astro.

    8. Siapakah yang boleh dihubungi untuk Perkhidmatan Pengguna?

      Anda boleh menghubungi 03-9543 8100 ( dari 8 pagi hingga 12 tgh mlm) atau hantar mesej melalui faksimili ke nombor 03-9543 6363 atau layari [email protected], dengan menjelaskan pertanyaan atau masalah bersama-sama nama penuh anda, namu pusat orang kurang bernasib baik, nombor telefon dan nombor akaun atau nombor kad pintar jika anda mempunyai lebih daripada satu kad pintar. Kami akan menjawab pertanyaan anda dalam tempoh 24 jam berikutnya melalui emel atau telefon mengikut kesesuaian.

    9. Adakah waranti untuk dekoder? Jika ada, berapa lama waranti tersebut?

      Ya, dekoder diberikan waranti 12 bulan dari tarikh ia diaktifkan.

      Nota:
      • Kami ingin menjelaskan di sini bahawa kerja-kerja pemasangan akan diberikan waranti standard selama 6 bulan. Selepas tempoh ini, caj standard untuk kunjungan teknikal sebanyak RM100 akan dikenakan bagi setiap kunjungan, tidak termasuk bayaran alat ganti, jika ada.
      • Alat kawalan jauh ialah barangan pengguna dan tiada waranti.

    10. Adakah dekoder boleh dipindah milik? Bagaimana sekiranya seseorang membeli dekoder dari pusat orang kurang bernasib baik dan menghubungi Astro untuk menukar pakej yang dlangganinya?

      Dekoder tersebut tidak boleh dipindah milik dan tidak boleh dijual. Astro juga tidak memberikan pilihan untuk menukar pakej.

    11. Bolehkah saya menukar Pakej Komuniti NJOI untuk pakej Astro biasa? Adakah saya dikehendaki membeli semula dekoder tersebut?

      Pakej Komuniti NJOI anda tidak boleh ditukar untuk pakej Astro biasa. Namun begitu, anda boleh melanggani pakej Astro biasa dengan memohon aplikasi/pemasangan baharu.

      Anda boleh menikmati saluran lain dengan membeli Baucar/Kad Prabayar NJOI berharga RM10, RM20 dan RM30. Sila rujuk lampiran untuk Senarai Saluran Prabayar.

    12. Bolehkah saya melanggani pakej/saluran HD?

      Ingin dimaklumkan bahawa anda tidak boleh melanggani pakej/saluran HD . Pada masa ini, terdapat dua (2) saluran HD dalam pakej Komuniti NJOI iaitu Astro Xi Yue HD (Saluran 300) dan Astro Maya HD (Saluran 135)**.

      Untuk mendapatkan saluran pilihan tambahan anda boleh membeli Baucar/Kad Prabayar kami.

    13. Bolehkah saya melanggani saluran lain di samping 28 saluran percuma yang diberi?

      Boleh. Anda boleh melanggani saluran pilihan lain dengan menggunakan Baucar/Kad Prabayar NJOI. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.NJOI.com.my:

      Channel Price (RM) Duration
      Astro SuperSport (810) RM5.30 3 hari
      Astro SuperSport 2 (811) RM5.30 3 hari
      Astro SuperSport 3 (816) RM9.95 3 hari
      Astro SuperSport 4 (817) RM5.30 3 hari
      Astro Box Office Movies Tayangan Hebat CH130 10.60 30 hari
      TARA HD (CH108) 7.00  3 hari
      10.00  7 hari
      25.00  30 hari
      BOO (CH404) 5.30 3 hari
      16.90 30 hari
      BollyOne HD (CH251) 10.60  30 hari
      Astro Quan Jia HD (CH308) 5.30  3 hari
      7.42  7 hari
      21.20  30 hari
      Astro Bella (133) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Citra (131) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Warna (132) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Ria (104) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Mustika Pack
      (Astro Citra, Astro Warna & Astro Bella)
      21.20 15 hari
      Aneka Pack
      (Astro Citra, Astro Warna, Astro Bella, Nat Geo Wild & Animal Planet)
      31.80 30 hari
      Indo Pek
      (Bintang-141 & Pelangi-142)
      21.20 15 hari
      TVB Xing He (314) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Shuang Xing (324) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Celestial Movies (322) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Hua Hee Dai (333) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Wah Lai Toi (311) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Ying Shi Pack
      (TVB Xing He, Celestial Movies & Astro Shuang Xing)
      21.20 15 hari
      综合影视配套   (Variety Pack) 31.80 30 hari
      (TVB Xing He, Celestial Movies, Astro Hua Hee Dai, KBS World & Nat Geo Wild)
      Sports Pack 1
      (Astro Arena-801 & Astro Supersport 4-817)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Sports Pack 2
      (Astro Arena-801 & Astro Supersport 2-811)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      WWE Network (820) 15.90 7 hari
      26.50 30 hari
      eGG Network (808)
      5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Best (481) 10.60/movie 2 hari
      Astro First (480) 15.90/movie 2 hari
      Astro Box Office Movies Thangathirai  (951) 10.60 30 hari
      KBS World (391) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Astro Ceria (611) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      National Geography Wild (550) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari
      Animal Planet (556) 5.30 3 hari
      7.42 7 hari
      21.20 30 hari

      *Harga termasuk GST

    14. Apakah NJOI Prepaid ?

      NJOI Prepaid (Prabayar NJOI) merupakan perkhidmatan "bayar dan tonton" yang ditawarkan kepada semua pelanggan NJOI. Dengan NJOI Prepaid, anda mempunyai pilihan untuk melanggani kandungan pilihan tambahan di samping 48 saluran sedia ada (28 TV dan 20 Radio**) mengikut keperluan dan bajet anda.

    15. Berapakah bayaran untuk Prepaid dan bagaimana saya boleh mendapatkannya?

      Anda boleh mendapatkan NJOI Prepaid pada harga RM10, RM20 dan RM30 di mana-mana wakil sah Astro/NJOI dan kiosk e-bayar terpilih seperti stesen minyak Petronas, 99 Speedmart, Mydin, KK Mart dan sebagainya.

      epay

      Nota:
      • Senarai penuh wakil sah Astro/NJOI atau Rangkai Niaga e-Bayar boleh didapati dalam www.NJOI.com.my.

    16. Bagaimana mengaktifkan NJOI Prepaid?
      Arahan Tambah Nilai/Pengaktifan
      step1 Gores panel kelabu di bahagian hadapan kad untuk mendapatkan kod 16 digit.
      step2 Taip:111 Nombor Kad Pintar NJOI Kod Pin 16 Digit dan SMS ke 33310.
      Arahan Membeli Saluran
      step3 Pergi ke Portal Perkhidmatan NJOI (Saluran 200) beli dan pilih saluran yang dikehendaki

      Taip: NJM Kod Dinamik 16 Digit (akan muncul secara automatik) dan SMS ke 33888
      Arahan Menyemak Baki

      Taip: 000 Nombor Kad Pintar NJOI dan hantar ke 33310

    17. Setelah membeli saluran prabayar, berapa lama tempoh tontonannya?

      Anda boleh mengakses saluran untuk tempoh yang ditetapkan. Sila rujuk lampiran untuk Senarai Saluran Prabayar untuk tempoh tontonan saluran.

    18. Adakah baucar NJOI Prepaid mempunyai tarikh tamat tempoh?

      Ada. Tarikh tamat tempoh akan ditunjukkan pada Baucar/Kad NJOI Prepaid iaitu satu (1) tahun dari tarikh pembelian. Anda dinasihati supaya menyemak dan mengaktifkan nombor kod pin 16 digit Baucar/Kad tersebut sebelum tarikh penggunaan Baucar/Kad NJOI Prepaid tamat.

    19. Bolehkah saya menambah nilai baucar/kad NJOI Prepaid yang telah tamat tempoh penggunaannya?

      Anda tidak boleh menambah nilai baucar/kad NJOI Prepaid yang telah tamat tempoh penggunaannya. Sebaliknya, anda dikehendaki membeli baucar/kad NJOI Prepaid baharu.

    20. Adakah kredit prabayar NJOI saya mempunyai tarikh tamat tempoh?

      Mulai 7 Disember, 2015, kredit prabayar NJOI akan mempunyai tarikh tamat tempoh iaitu 60 hari dari tarikh tambah nilai.Baki kredit yang masih ada sebelum 7 Disember 2015 akan hanya boleh digunakan sehingga 5 Januari 2016.

    21. Sekiranya kredit masih ada dalam Baucar/Kad NJOI Prepaid saya, bolehkah saya mengaktifkan baucar NJOI Prepaid yang lain untuk menambah nilainya?

      Ya, anda boleh berbuat demikian. Kredit tersebut akan ditambah pada baki yang sedia ada.

    22. Jika saya masih mempunyai masa untuk menonton saluran tertentu, bolehkah saya membeli sama ada saluran yang sama atau saluran berlainan?

      Betul Anda boleh berbuat demikian. Jika anda membeli saluran yang sama , tarikh mula untuk tempoh tontonan akan bermula dari tarikh akhir kad sebelum ini dibeli untuk saluran tertentu. Ini bermakna, anda tidak akan kehilangan masa menonton. Sekiranya anda membeli saluran berlainan, anda juga boleh menonton kedua-dua saluran secara serentak.

    23. Bagaimanakah saya boleh mendapat maklumat lanjut tentang berita penting dan promosi NJOI Prepaid untuk masa akan datang?

      Anda boleh mengikuti maklumat tersebut melalui Saluran 200 = Portal Perkhidmatan NJOI untuk mengetahui berita penting dan promosi kandungan bulanannya.

    24. Selain darpada melakukan pembelian menggunakan kod saluran, adakah cara lain untuk membeli saluran?

      Ada. Anda boleh membeli saluran pilihan anda daripada Portal Perkhidmatan NJOI, Saluran 200. Anda cuma perlu pergi ke menu " Cara Membuat Tempahan ( ‘How to Order’ ). Tempahan pembelian masih boleh dilakukan melalui SMS dan tertakluk pada caj telekomunikasi biasa.

    25. Setelah mengaktifkan baucar NJOI Prepaid atau menambah nilai akaun NJOI Prepaid saya , saya menghadapi masalah dengan dekoder NJOI saya. Apakah yang harus saya lakukan? Adakah anda akan melanjutkan tempoh tontonan saya?

      Jika ini berlaku, sila hubungi pusat perkhidmatan pelanggan kami dengan mendail 03-9543 8100 (8 pagi - 12 tengah malam). Kami akan melakukan yang terbaik untuk menyelesaikan masalah anda. Sekiranya baucar/kad NJOI Prepaid anda tidak boleh digunakan, kami akan menggantikannya dengan yang baharu secara percuma.

    26. Apakah yang perlu saya lakukan sekiranya baucar NJOI Prepaid saya hilang atau dicuri? Adakah ia akan diganti?

      Dukacita dimaklumkan bahawa kami tidak dapat menggantikan Baucar/Kad NJOI Prepaid yang hilang atau dicuri. Pelanggan NJOI bertanggungjawab menjaga Baucar/Kad NJOI Prepaid dengan selamat.

    27. Saya tidak dapat mengaktifkan Baucar/Kad NJOI Prepaid saya. Apakah yang perlu saya lakukan?

      Sila hantar kepada kami nama penuh dan nombor Kad Pengenalan anda untuk membolehkan kami menyemak status kad anda.

      Nota:
      • Sistem kami akan menunjukkan status kad anda sama ada sah atau sebaliknya.
      • Jika statusnya sah, pelanggan dikehendaki mengambil langkah berikut:
      Taip: 111 Nombor Kad Pintar NJOI Kod Pin 16 Digit dan SMS ke 33310.
      • Jika statusnya tidak sah , kad gantian akan dihantar kepada pelanggan.

    28. Jika saya pelanggan Astro, bolehkah saya menikmati perkhidmatan NJOI Prepaid melalui dekoder Astro saya?

      Tidak boleh. NJOI Prepaid hanya untuk pelanggan NJOI.

    29. Sebelum ini, Astro telah menawarkan kepada saya Pakej Komuniti yang membolehkan saya menikmati Family Pack dengan percuma untuk lebih 40 saluran. Jadi, kenapa ASTRO menurunkan taraf perkhidmatan kepada Pakej Komuniti NJOI yang hanya menyediakan 28 rancangan TV**?

      Sebenarnya kami tidak menurunkan taraf pakej langganan anda. Sebaliknya menyusun semula pakej komuniti kami sebagai Pakej Komuniti NJOI yang diberikan percuma sebagai pelaksanaan program Tanggungjawab Sosial Korporat kami . Pakej ini ditawarkan kepada semua Pusat Komuniti di seluruh negara tanpa mengira sama ada pusat tersebut berdaftar dengan IKM atau ROS.

      Nota:
      • Astro berhak menyemak kuantum rebat atau atau menarik balik tawaran pada bila-bila masa yang difikirkan perlu tanpa perlu merujuk kepada Pusat Penjagaan Komuniti. Astro juga berhak menyemak semula yuran langganan bulanan pada bila-bila masa pada masa hadapan sejajar dengan kadar pasaran atau menyemak semula pakej program atau jumlah saluran yang ditawarkan pekada Pusat Penjagaan Komuniti.

    30. Apakah yang akan dilakukan jika saya terus mengekalkan Family Pack yang dilanggani sekarang bawah Pakej Komuniti terdahulu?

      Jika anda menerima tawaran Pakej Komuniti NJOI , anda tidak boleh mengekalkan Family Pack. Untuk makluman anda, berkuatkuasa 1 September 2015 , semua akaun Pakej Komuniti akan ditukarkan kepada Pakej Komuniti NJOI.

      Bagaimanapun, jika anda ingin mengekalkan Family Pack , kami akan menukarkan akaun anda kepada Akaun Kediaman Astro biasa dan anda dikehendaki membayar sebanyak RM42.35 (termasuk GST)setiap bulan untuk Family Pack.

    31. Bolehkah saya mendapatkan Pakej Komuniti NJOI dan perkhidmatan Astro biasa secara serentak?

      Anda boleh mendapatkan kedua-dua Pakej Komuniti NJOI dan perkhidmatan Astro biasa secara serentak menggunakan 2 dekoder berasingan . Perkhidmatan Astro biasa akan dikenakan bayaran.

  10. Projek e-kasih

    1. Apakah keistimewaan program CSR yang menghadiahkan dekoder NJOI?

      Sebagai sebahagian daripada inisiatif CSR Astro, ia akan menyediakan perkhidmatan NJOI secara percuma kepada mereka yang miskin dan fakir yang disenaraikan oleh pangkalan data e-kasih bawah Unit Implementasi dan Koordinasi (UIK) PMO.

    2. Siapakah yang layak menerima dekoder NJOI dengan percuma? Apakah kriteria untuk mendapatkannya?

      Penerima harus daripada mereka yang berdaftar dengan pangkalan data e-Kasih yang diuruskan oleh Unit Implementasi dan Koordinasi (UIK) PMO. Kriteria ini ditetapkan oleh UIK dan penunaian mengikut budibicara Astro.

    3. Bagaimanakah mendaftar untuk program ini?

      Anda dikehendaki mendaftar melalui https://ekasih.icu.gov.my/Pages/Default.aspx. Ingin dijelaskan bahawa kriteria ditentukan oleh UIK dan penunaian mengikut budibicara Astro.

    4. Apakah syarat lain untuk menyertai Program CSR?Untuk menyertai

      program ini, anda mesti mempunyai:

      • Bekalan elektrik yang boleh dipercayai dan stabil (termasuk saluran keluar soket kuasa yang boleh berfungsi dengan baik dan mampu menghubungkan peralatan NJOI ); dan
      • Serta set televisyen yang baik di kediaman anda untuk membolehkan peralatan NJOI dipasang dan diaktifkan.

    5. Adakah perkhidmatan ini hanya percuma untuk satu bulan?

      Perkhidmatan ini percuma sepanjang hayat anda untuk saluran-saluran yang disediakan selagi dekoder anda boleh berfungsi dengan baik ( pada kebiasaannya dekoder diberikan waranti untuk tempoh 12 bulan bagaimanapun waranti dilanjutkan sehingga 24 bulan sekiranya berlaku bencana alam.

    6. Berapa banyak saluran ditawarkan kepada pelanggan?

      Sebagai sebahagian daripada progrm CSR Astro, perkhidmatan NJOI membolehkan pelanggan mengakses 28 saluran TV dan 20 Saluran Radio digital dengan percuma*. Saluran TV yang disediakan dengan percuma ialah:

      iNjoi CH 100 TV1 CH 101
      TV2 CH 102 TV3 CH 103
      Astro Prima CH 105 Astro Oasis CH 106
      NTV7 CH 107 TV AlHijrah CH 114
      Astro GO SHOP CH 118 TV9 CH 119
      Astro Maya HD CH 135 TVi CH 180
      Astro Vanaavil CH 201 Makkal TV CH 203
      Astro Xi Yue HD CH 300 Astro AEC CH 301
      iView CH 302 Jia Yu CH 304
      Astro GO SHOP CH 318 Celestial Classics Movies CH 321
      Astro Xiao Tai Yang CH 325 CCTV4 CH 334
      Astro Awani CH 501 Bernama TV CH 502
      Astro Tutor TV CH 601 Astro Tutor TV PMR CH 602
      Astro Tutor TV SPM CH 603 8TV CH 708
    7. Apakah yang turut diberi bersama-sama dekoder NJOI percuma bawah program CSR?

      • Set kotak atas(top-box) NJOI
      • Cakera satelit yang diperbaharui
      • Pemasangan standard
      • lat kawalan jauh
      • Kad pintar
      • Mengakses 28 saluran TV dan 20 saluran Radio Digital*

    8. Berapa saya perlu menunggu untuk menerima dekoder?

      Ingin djelaskan di sini bahawa tempoh penghantaran dekoder bergantung pada lokasi kediaman penerima. Setelah terpilih, pemasang akan menghubungi penerima untuk memastikan kerja-kerja pemasangan boleh dilakukan dengan sempurna. Pemasangan standard akan mengambil masa lebih kurang 14 hari bekerja.

    9. Siapakah yang akan melakukan kerja-kerja pemasangan dan pengaktifan dekoder NJOI percuma ini?

      Astro bertanggung jawab melakukan kerja-kerja tersebut sepenuhnya bawah program CSR.

    10. Siapakah pemilik dekoder bawah program CSR?

      Pelanggan merupakan pemilik sah dekoder manakala Astro menjadi pemilik kad pintar/Kad SIM.

    11. Siapakah yang boleh dihubungi untuk perkhidmatan pelanggan?

      Sila hantar emel kepada ([email protected]) dengan menjelaskan pertanyaan atau masalah anda bersama-sama nombor Kad Pengenalan anda, nama penuh dan nombor telefon anda. Kami akan menjawab pertanyaan anda dalam tempoh 24 jam yang berikutnya melalui emel atau telefon mengikut kesesuaian.

    12. Sekiranya saya tidak layak mendapatkan dekoder program CSR dengan percuma, adakah cara lain yang boleh saya lakukan?

      Anda mempunyai pilihan untuk melanggani Asro dengan pakej rendah bermula daripada RM42.35/sebulan (termasuk GST.) dan ke atas atau perkhidmatan NJOI yang mengenakan bayaran hanya sekali iaitu RM328 ( termasuk GST .) untuk Zapper Box di mana-mana wakil sah NJOI . Tertakluk pada bayaran pemasangan standard tambahan sebanyak RM100.

    13. Adakah waranti untuk dekoder? Jika ada, berapa lama waranti tersebut?

      Terdapat 2 jenis waranti, iaitu:

      • Waranti 12 bulan dari masa dekoder diaktifkan
      • Waranti 24 bulan dari masa dekoder diaktifkan, meliputi saat dekoder rosak akibat bencana alam seperti kebakaran, banjir dan gempa bumi.

      Ingin dijelaskan di sini bahawa kerja-kerja pemasangan akan diberikan waranti standard selama 6 bulan. Bagaimanapun, alat kawalan jauh dianggap barang pengguna dan tiada waranti untuknya.

    14. Bolehkah dekoder dipindah milik? Katakanlah, ada seseorang membelinya dari pertubuhan kebajikan dan menghubungi Astro untuk menukar pakej yang dilanggani?

      Dekoder tidak boleh berpindah milik dan tidak boleh dijual. Ini bermakna pengguna tidak boleh menukar pakej.

    15. Bolehkah saya menaik taraf program CSR kepada pakej Astro biasa? Adakah saya perlu membeli semula dekoder tersebut?

      Untuk program CSR NJOI, akaun NJOI anda tidak boleh dinaik taraf. Bagaimanapun, anda boleh mendapatkan pakej Astro biasa dengan membuat permohonan melalkui permohonan baharu. Tertakluk pada caj standard bagi langganan pakej bulanan.

    16. Bolehkah saya menaik taraf pakej program CSR NJOI saya kepada saluran HD?

      Untuk program CSR, akaun NJOI anda tidak boleh dinaik taraf. Bagaimanapun, anda boleh mendapatkan pakej Astro HD dengan membuat permohonan baharu. Tertakluk pada caj standard bagi langganan pakej bulanan.

    17. Bolehkah saya menonton Astro Xi Yue HD & Maya HD?

      Anda perlu memiliki dekoder mesra HD dan TV HD untuk menonton Astro Xi Yue HD dan Maya HD.

    18. Jika saya ingin menukar dekoder yang saya miliki sekarang dengan dekoder yang boleh melakukan siaran HD , adakah saya dikenakan bayaran tambahan?

      Anda perlu membeli decoder baru dari harga RM285 (termasuk GST) dengan caj pemasangan biasa sebanyak RM100.

    19. Bagaimanakah mengetahui sama ada dekoder saya boleh melakukan siaran HD atau sebaliknya?

      Semua dekoder B.yond dan dekoder Njoi Zapper boleh melakukan siaran HD. Sila periksa nombor siri dekoder NJOI anda untuk mengetahui sama ada dekoder anda boleh melakukan siaran HD. Nombor siri terdapat pada bahagian bawah dekoder. Dekoder yang boleh melakukan siaran HD mempunyai nombor siri seperti ditunjukkan di bawah ini:

      STB Serial Number

      PCVNXXXXXXXXXX
      PDWNXXXXXXXXXX
      KXXXXXXXXXXXXX
      NJOICAXXXXXXXXXX
      95888TAXXXXXXX
      HDZPCAXXXXXXXXXX
      95888TBXXXXXXX
      DMTVBBXXXXXXXXXX
      95888TCXXXXXXX
      PHMWMXXXXXXXXXX
      PCWNXXXXXXXXXX
      THDZAAXXXXXXXXXX
      PRWNXXXXXXXXX

    20. Adakah saya dikenakan bayaran tambahan sekiranya saya ingin menonton saluran lain selain daripada 28 saluran percuma* melalui Njoi? Misalnya, Astro Best/ Astro First?

      Ya, program ini menetapkan penerima yang layak menoton saluran yang diberikan percuma sahaja. Sekiranya anda ingin menonton saluran tambahan Astro , anda boleh berbuat demikian dengan membeli melalui NJOI Prepaid. Untuk maklumat lanjut tentang NJOI Prepaid, sila layari www.njoi.com.my

30 hari